From: Robert Barstad
Date: 11/22/05 06:08:12
 
Subject: Forespørsel angående sponsoravtale
 
 
Hei.
Jeg henviser til deres nettsider, og sender med dette en forespørsel på
sponsoravtale med dere.
Mitt navn er Robert Barstad, er 24 år, og kommer fra Ørsta i Møre og
Romsdal.
Jeg driver for tiden å bygger opp et dragraceteam som foreløpig består av en
gjeng på 5-6 mann, med meg i spissen.
Jeg har gått til innkjøp av en racebil samt en biltransporter.
Bilen er bortimot klar, og skal starte til løp til våren 2006. Det er da
AMCAR street legal midtnorsk cup som blir hovedsatsingen i første omgang,
men det vil også bli deltagelse på Right On's arrangementer på Gardermoen
raceway samt diverse andre stevner ellers i landet.
Siden dette er amatør konkurranser, så er det kanskje ikke så mye penger i
omløp, men også her så trenger man oljer......
Planen ut over 2006 sesongen, er det ingen planer om ennå, men mest
sannsynlig så vil det bli satset på street legal de to første årene.
Deretter er det uvisst om det blir avansering til høyere klasser, eller noe
annet, men dette er noe som vil bli avklart etter hvert.
Vi har ingen planer om å bytte bil de to første årene.
 
OM BILEN
Bilen er en sort 1979 Pontiac Trans Am.
Den er en del ombygd med tanke på blant annet vekt, effekt, stivhet, og
stil.
Motoren er en Oldsmobile 455CID bigblock V8 som er boret til 462CID.
Den ble deretter fullstendig bygd på nytt etter en oppskrift fra Oldsmobile
guru Joe Mondello.
Dette innebærer kompresjonsgrad på ca 12:1, Edelbrock RPM alutopper,
Edelbrock Victor Jr. innsugsmanifold, Holley 1050 DP forgasser, el.
vannpumpe, MSD tenningsanlegg +++
Har ikke all info foran meg her og nå, men har dette liggende dersom mer
infor er ønsket.
Ellers er bilen utstyrt med preppa th400 kasse med manuelt reversert
ventilhus, og transbrake.
Linelock er også montert. Bilen står på 30x12,50 - 15 M/T ET STREET slicks,
som skal gi bra feste.
Bakakselen er vel bilens svakeste ledd, en 10-bolts med sperre. Denne har
ikke vist noe form for slitasje så langt. Denne er festet med 4-link
oppheng. Subframe connectors er montert for avstiving.
Med tanke på sikkerheten er det montert godkjent veltebur i bilen, og
bøttestoler med kraftige 5-punkt seler.
Mye er gjort for å spare vekt, for eksempel plast sideruter og t-tak. panser
er i plast. Sidedører er plukket av en god del, de disse er veldig tunge i
utgangspunktet. ellers er det spart på vekten der det er mulig innenfor
fornuftens, og biltilsynets regler.
Bilen står med skilter, og er EU-godkjent.
 
Dersom det er andre ting dere lurer på, er det bare å spør.
Sender med bilde av bilen, samt en liten filmsnutt av bilen i et dragrace på
oppdal i 2003.
Den ble da kjørt av tidligere eier.
 
Håper og krysser fingre og bein på at dette faller i smak hos dere, og jeg
tar gjerne imot kommentarer...
 
PS:Håper på svar.
 
Mvh
 
Robert Barstad
6174 Barstadvik
 
 
TLF: 70066753/95179073     Se en video!