Vi har klippet innlegg om QMI på diverse internet sider:
Hei Pål.
Det første jeg gjorde da jeg kjøpte min TRD Turbo 2 var og kjøre igjennom den
med innvendig motorrens! Det funket fantastisk. Det er et QMI produkt.
Det må gjøres umiddelbart før oljeskift. Prøv dette først og så se om fettet
kommer tilbake. Vet du hvor langt motoren (les toppakkningen) er gått? Ser ut
til at de har samme problemet som på Peugeot. Det er metallforsterkningen i
"sylinderhullet" som sprekker og da får du trykket ut i vannkanal. Har du ikke
overtrykk på systemet er det store sjanser for at topp/pakning er i orden.
Skjønt sikker kan man jo ikke være. Prøv en renselsesprosess først og se hva som
skjer.
Mvh
Jon
Hallo, hallo.
Jeg har lest innleggene om kondens/vannproblemer. Jeg tror jeg vet om noe som i
alle fall ikke skader å prøve . QMI selger en helt spesiell
kondensfjerner som faktisk får vannet til å blande seg med drivstoffet.
Sannsynligheten er stor for at dette stoffet også klarer å blande vannet ut i
LHM en. Tror broder (citrusen) har noe liggende. Skriv til meg , så skal jeg se
om jeg finner noe. Er helt enig i at vanlig kondensfjerner kan være litt
skummelt. Det eneste den gjør er å få vannet til å flyte opp.
Kan hende QMI stoffet fungerer. De andre stoffene til QMI fungerer i alle fall. Men du løser fremdeles ikke problemet der det ikke er gjennomstrømning f.eks. i løftesylindrene.
Med vennlig hilsen
Husker ikke dataene men det er mye mer dreimoment i turbo bensin.
Vi kjører og en del med tilhenger til fjells også så det er ikke bare
søndagsturer.
Nå kjører pappa en ZX 1.9 TD den har gått 336000 og clutchen er ok.
så når du snakker om å bytte til automat kan det hende du må bytte den igjen
tidligere enn en clutch. Automaten som sitter i CX er den samme som ble brukt på
mindre biler som f. eks Audi 80 og Golf. Men når det virker er det godt å kjøre. Har brukt QMI Automatgirbehandling med godt resultat.
Hei igjen
Her er en link til et firma som selger et
kjempeprodukt innen smøring. Bruker dette merket på jobben til smøring av utstyr
(boreutstyr i nordsjøen) som er utsatt for ekstreme påkjenninger. Jeg garanter
at det virker, utfra timelogger her ute har vi 4 doblet levetiden på slitedeler.
Roter dere litt rundt på hjemmesiden finnes det ting til mc-folket også.
Bruker QMI Hvitt litium sprayfett med PTFE på kjede selv, det er vannavvisende
og øker levetiden betraktelig. Husker ikke prisen, men det koster noe mer enn
andre produkter. Er noen interessert i priser kan jeg fixe det.
Og nei jeg er ikke agent for QMI.
http://www.qmi.no/
Takk Eyvind!
Ble 100% klokere.......skal skifte i ettermiddag! Tror jeg skal få det til!
Møller anbefaler API GL4/5......Jeg fyller GL5 og QMI behandling!
Prøve det vettu!
Takk for hjelpen
Jeg ville anbefalt en omgang med QMI innvendig motorvask og deretter bytte
til Royal Purple Oil sammen med QMI PTFE-behandling.
Har selv gjort dette på min bil, og har bra erfaring. Har også snakket med en
som har gjort dette på en A6 1.8T, og han var kjempefornøyd..
|
|
|
|
Har
gode erfaringer med innvendig motorvask og motorbehandling fra QMI. Har
også behandlet automatkassa. |
Og at QMI (og tilsvarende produkter) skaper en tilnærmet friksjonsfri flate innvendig på motoren, noe som gjør at slitasje og drivstofforbruk går ned merkeverdig. Har brukt det selv i 5 år på div. biler både i motor og gir, mitt drivstofforbruk gikk ned i gjennomsnitt ca 10%. Anbefales og prøve, ingenting og tape. http://www.qmi.no/nav.htm http://www.qmi.no/Anbefalinger.htm