Vi har klippet  innlegg om QMI på diverse internet sider:

Hei Pål.
Det første jeg gjorde da jeg kjøpte min TRD Turbo 2 var og kjøre igjennom den med innvendig motorrens! Det funket fantastisk. Det er et QMI produkt. Det må gjøres umiddelbart før oljeskift. Prøv dette først og så se om fettet kommer tilbake. Vet du hvor langt motoren (les toppakkningen) er gått? Ser ut til at de har samme problemet som på Peugeot. Det er metallforsterkningen i "sylinderhullet" som sprekker og da får du trykket ut i vannkanal. Har du ikke overtrykk på systemet er det store sjanser for at topp/pakning er i orden. Skjønt sikker kan man jo ikke være. Prøv en renselsesprosess først og se hva som skjer.
Mvh
Jon
 


Hallo, hallo.
Jeg har lest innleggene om kondens/vannproblemer. Jeg tror jeg vet om noe som i alle fall ikke skader å prøve . QMI selger en helt spesiell kondensfjerner som faktisk får vannet til å blande seg med drivstoffet. Sannsynligheten er stor for at dette stoffet også klarer å blande vannet ut i LHM en. Tror broder (citrusen) har noe liggende. Skriv til meg , så skal jeg se om jeg finner noe. Er helt enig i at vanlig kondensfjerner kan være litt skummelt. Det eneste den gjør er å få vannet til å flyte opp.

Kan hende QMI stoffet fungerer. De andre stoffene til QMI fungerer i alle fall. Men du løser fremdeles ikke problemet der det ikke er gjennomstrømning f.eks. i løftesylindrene.

Med vennlig hilsen
 


Husker ikke dataene men det er mye mer dreimoment i turbo bensin.
Vi kjører og en del med tilhenger til fjells også så det er ikke bare søndagsturer.
Nå kjører pappa en ZX 1.9 TD den har gått 336000 og clutchen er ok.
så når du snakker om å bytte til automat kan det hende du må bytte den igjen tidligere enn en clutch. Automaten som sitter i CX er den samme som ble brukt på mindre biler som f. eks Audi 80 og Golf. Men når det virker er det godt å kjøre. Har brukt QMI Automatgirbehandling med godt resultat.
Hei igjen
 


Her er en link til et firma som selger et kjempeprodukt innen smøring. Bruker dette merket på jobben til smøring av utstyr (boreutstyr i nordsjøen) som er utsatt for ekstreme påkjenninger. Jeg garanter at det virker, utfra timelogger her ute har vi 4 doblet levetiden på slitedeler.
Roter dere litt rundt på hjemmesiden finnes det ting til mc-folket også.
Bruker QMI Hvitt litium sprayfett med PTFE på kjede selv, det er vannavvisende og øker levetiden betraktelig. Husker ikke prisen, men det koster noe mer enn andre produkter. Er noen interessert i priser kan jeg fixe det.
Og nei jeg er ikke agent for QMI.

http://www.qmi.no/
 


Takk Eyvind!

Ble 100% klokere.......skal skifte i ettermiddag! Tror jeg skal få det til!

Møller anbefaler API GL4/5......Jeg fyller GL5 og QMI behandling!

Prøve det vettu!

Takk for hjelpen


Jeg ville anbefalt en omgang med QMI innvendig motorvask og deretter bytte til Royal Purple Oil sammen med QMI PTFE-behandling.
Har selv gjort dette på min bil, og har bra erfaring. Har også snakket med en som har gjort dette på en A6 1.8T, og han var kjempefornøyd..


 

Posted - 28 sep 2004 :  21:53:03  Show Profile  Visit %s1%'s HomepagePadda Send Padda a Private Message  Reply with Quote

Har gode erfaringer med innvendig motorvask og motorbehandling fra QMI. Har også behandlet automatkassa.
Bedre drag, sterkere i bakkene, girer bedre og bruker mindre suppe.
Får ut masse drit gjennom mange år med avleiringer og sot. En tapper av den gamle olja og innvendig motorvask når motoren er varm. Dette skjønte jeg er et must da den gamle olja stod og ble kald var det så mye guffe i den at den hadde vel ikke kommet ut av tappehullet for egen hjelp
Kjører Royal Purple Oil. Kjempeolje....

Ut på tur, aldri sur.


Og at QMI (og tilsvarende produkter) skaper en tilnærmet friksjonsfri flate innvendig på motoren, noe som gjør at slitasje og drivstofforbruk går ned merkeverdig. Har brukt det selv i 5 år på div. biler både i motor og gir, mitt drivstofforbruk gikk ned i gjennomsnitt ca 10%. Anbefales og prøve, ingenting og tape. http://www.qmi.no/nav.htm http://www.qmi.no/Anbefalinger.htm