AQUAPEL
                          GLASSBEHANDLING

 

Gir et meget bedre utsyn og overblikk over hva du ser gjennom frontruten når det regner, snør eller sludder.
Aquapel bygget på en teknologi som får Aquapels fluorkarboner til å reagere permanent med glassoverflaten.
Dette belegget blir så sterkt, at det holder hele 6 ganger lengre, enn konkurrerende silikonprodukter, selv der
hvor vindusviskerene arbeider. Sett sikkerhet i førersetet, bruk Aquapel.

 

 

 

 

                   Dagslys regn                                                              Mørke regn

      Les hva brukere sier, klikk her!                                                            

 Vannavisende glassbehandling

 

Se klart 
Aquapel glassbehandling er utviklet av verdens ledene produsent av glass, PPG Industrier.
Når produktet påføres frontruten kommer detaljene i trafikkbildet mye bedre fram i regn, snø og sludd.

 

Kjør sikrere 
En undersøkelse viser at glassbehandling av frontruter kan forbedre utsynet med hele 35 %.
Dette kan lede til at reaksjonstiden i forhold til mindre objekter senkes  fra 4 sekunder til 3 sekunder. Ved 80 km i timen så
 utgjør det en kjørelengde på 22 meter.

 

Lengre holdbarhet
Aquapel danner en kjemisk forbindelse med glass, i motsetning til andre produkter som bare gir et belegg. Aquapel varer derfor
opp til 6 ganger lengre enn konkurrerende merker.

 Aquapel er et registrert handels merke tilhørende PPG Industrier

 PPG INDUSTRIES, INC       Se på NRK1 nyheter hvordan Aquapel kan hjelpe deg, klikk her
ONE PPG PLACE
PITTSBURGH, PA 15272

www.aquapel.com 

 Se video om hvordan du behandler frontruten med  Aquapel, Klikk her!        Se hvordan Aquapel virker, Klikk her!

Trinn 1: Rengjør

Rengjør glasset nøye, og tørk det godt etterpå.

Trinn 2: Påføring

Hold applikatoren mellom tommelen og de andre fingrene, mens du holder applikatorflaten ned og jevnt over vindusglasset. Klem vingene sammen til du hører en kneppelyd og væsken strømmer inn i applikatorsvampen. Bruk svampen med en gang.

Stryk svampen over glasset opp og ned, deretter fra side til side så alle deler av glasset blir dekket av væske. Ikke få noen væske på de lakkerte overflater. Bruk papirhåndklær til å fjerne eventuelt spill på lakkerte overflater.

Trinn 3: Tørk

Tørk glasset med rene papirhåndklær umiddelbart etter at Aquapel har blitt påført frontruten. Det kan være en fordel å ta en halvdel av ruten før neste del behandles. Hvis ikke Aquapel behandlingen blir tørket tørr umiddelbart etter påføringen så kan det forårsake at Aquapel belegget blir uklar. Hvis det så skjer så vil en hard polering med tørre papirhåndklær løse problemet.

NB:

Når hele frontruten er behandlet, så gjenta prosedyren en gang til, på det feltet hvor vindusviskerene arbeider , det vil gi ekstra holdbarhet.

En enkel applikator vil behandle en frontrute eller to sidevinduer på en bil.

Unngå at Aquapel tørker på vinduet av seg selv.

Når større flater behandles så gjør deg ferdig med et mindre område om gangen.

 

Temperatur: Ikke foreta behandlingen  når temperaturen er under pluss 100C eller over 300 C, eller ved meget høy fuktighet.

 

Gjenta behandlingen med Aquapel etter behov. Rengjøring med vanlige vindusmidler vil ikke skade Aquapel

Sommeren 2010 mottok jeg 2 stk puter med Aquapel for behandling av glassrutene på vår Opel Vectra. Dere skriver på nettsiden at behandlingen holder i ca halvt år. Vel, her må jeg få legge inn en protest! Nå, etter snart 2 års kjøring på det våte vestland, er fremdeles effekten tilnærmet som ny på frontruten! Vindusviskerne er adskillig mindre i bruk, og behovet for spylervæske er redusert til ubetydelige mengder. Fremdeles fungerer det slik at små dråper/yr ikke så lett går vekk, dvs 70-80KM/t må til for å slippe å bruke viskerne. Mens ved store dråper/kraftig regn så kan jeg normalt slå av viskerne, eller på intervall, ved 50-60KM/t. Sikten er udiskutabelt mye bedre! Bruker fremdeles de samme viskerne, selv om jeg er kresen på å ha "strøkne" viskere.
Med tanke at et sett viskere koster 600,- (og tidligere varte et halvt år på det beste) og en spylervæskedunk fra 15,- til 40,- (som jeg brukte rundt 30 dunker av på en vinter!), har jeg spart betydelige beløp. Vil jo tro at slitasjen på frontruten er adskillig mindre også. Nå ser jeg behovet for å behandle bakruten, mens frontruten den duger helt fint lenge ennå.
Burde vært standard på alle kjøretøy med frontrute, dette er rett og slett et sikkerhetsutstyr!
Mvh
Bent Are Fikse

 

Uten væske

Se forskjellen på frontruten når det ikke ble brukt spyleveske i sølete vær. Halve ruten var behandlet med Aquapel

Kr. 156,00 inkl. mva. pr. stk.
Nok til en frontrute personbil

 

 Uttalelser fra brukere:

Hei, en liten historie om Aquapel.
 
Det var en dag i vinter 2010/2011.
Veiene på vestlandet har det siste året vert mildest talt elendige.
Denne dagen regnet det som om alle sluser var åpne.
Vegen var skitten etter mye nedbør, først med snø, så med regn.
Vegbana vistes som en berg og dalbane. Med svokk og humper over alt.
Jeg møtte da en semitrailer i høy fart som trefte akkurat en slik svokk. Det var en enorm stor damm.
Da traileren kjørte ned i dammen måtte vel jeg få hele dammen rett i frontruta med et voldsomt smell.
Ruta var brunsvart av tykkt skittent vann. Men det rare var at sekundet etter var ruta like blank.
Dette uten at viskerene var i gang til tross for så mye nedbør.
Jeg kjørte i ca 80 km/t. Da er det ikke behov for viskere med Aquapel på frontruta.
MB. Du treng ikke å kjøre i 80 for at det skal virke. Virket godt også i 50.
Jeg kan ikke annet enn anbefale AQUAPEL Glassbehandling.
 
mvh
Leidulf Hamnøy

Påførte Aquapel i Juni-juli 2010 på vår ´04 Vectra , så nå er det snart 1 år og rundt 35.000KM siden det ble påført. Såvidt jeg klarer å se fungerer det nøyaktig like bra idag som da det var nytt, og ser ingen behov for å gjøre noe mer med det.
Som andre nevner så er de vesentlige forskjellene at vannet perler seg og triller av ruten, og at viskerne kan brukes mye mindre, og fremdeles er det langt bedre sikt. Det jeg vil påpeke som andre vesentlige fordeler er kraftig forlenget liv på viskerbladene (til min bil koster viskere fort 600,-), samt at snø og is løsner så lett at jeg ikke lenger bruker "tungt" redskap, men kan bruke bare en gumminal.
På bakruten er faktisk der jeg merker størst forskjell fra Aquapel og andre produkter som RainX og tilsvarende. Bakruten/luken på vår bil er sånn konstruert at den blir svært fort skitten. Tidligere har det vært umulig å holde ruten ren, og viskerbladet ble ekstremt fort slitt, til tross for raus bruk av spylervæske. Med Aquapel får jeg bakruten gullende ren med bare 1 runde (4-5 slag) med spyler/visker, og viskerbladet er omtrent lik som for 1 år siden.

Så for vår del har vi spart minst 1.500,- i viskere dette året. Og for de som lurte: Vi bor i Bergensområdet, så vi er godt vant med nedbør av ymse typer, og er vant med relativt høyt budsjett for viskere...

PS: Regnsensoren min ble endel sløvere etter påføringen, så neste gang skal jeg dekke til området til den.
DS
Bent Are Fikse


Hei...

For en tid siden så kjøpte jeg en del produkter av deg, og i forbindelse med det så fikk jeg en prøve på et produkt som het Aquapel som jeg lovte å komme med en tilbakemelding til deg på. Beklager at det har drøyd ut dette her, men her i Haugesund har vi hatt en fin høst frem til nå, men det er det slutt på, uheldigvis, men nå har jeg fått testet det en stund, og konklusjonen er klar.( Jeg har aldri prøvd et tilsvarende stoff, bare slik at det er avklart.)

 Aquapel var lett å påføre, alt som skulle til var der, og det gikk greit å få det til. Lett og grei bruksanvisning.

 I regnværet må jeg si at jeg ble svært positivt overrasket over Aquapel sin virkning. Regndråpene forsvant av frontruta, slik "vannet preller av gåsa". Det blir bare noen små merker igjen etter der hvor de har truffet. Når andre har vindusviskerne på i regnvær, kan vi kjøre med de på intervall, pga vannet forsvinner bort i fra frontruta. Vi har prøvd å kjøre uten å bruke viskerne i regnet, og det regner kraftig her på vestlandet når det først regner, og det gikk fint det også. Så om vindusviskerne hadde stoppet, så hadde ikke det gjort noe, pga regnet bare forsvant vekk i fra frontruta. Den største opplevelsen fikk vi når det ble mørkt, for da ble sikten svært god. Det var nesten som om det ikke regnet i det hele tatt, men vi fikk se det når vi møtte andre kjøretøy, at det var regnvær vi kjørte i. Under nedbremsing, når det var vann på taket, rant vannet samlet ned, som i en tynn stråle, og forsvant hurtig vekk i fra frontruta, veldig positivt. Vi har hatt det på i noen mnd. nå, og det er fortsatt like godt. Skal bli spennende å se hvordan det blir når snø og is kommer i vinter.

Jeg er svært godt fornøyd med produktet. 

Jeg har en båt også, med glassvinduer, som jeg kunne ha tenkt meg å prøvd det på, så jeg vil kjøpe 4 stk. nye Aquapel av deg, og i tilegg så har jeg noen flere biler som også må få behandling av Aquapel. 

Venligst send det til :Svein Harald Eriksson         

                               Haugtunvegen 37

                               5545 Vormedal


Nå har jeg fått kjørt en del i regn med Aquapel på frontruta og det er en stor forskjell fra før. Vindusviskerne sluttet å vibrere og lage lyd på halvtørr og tørr rute. Det er en stor forbedring fra tidligere.

Carl Martin Strømme, Trondheim


Sender en liten tilbakemelding om produktet Aquapel, som jeg var så heldig å benytte i slutten av mai 2010.
De som har brukt produktet Rain-X, vet hvordan dette skal fungere.
Problemet med Rain-X, er at virkningen forsvinner gradvis, og gjerne etter 2-3 uker.
Med Aquapel, så virker det like bra, nå i midten av september, som da jeg tok det på frontruta i slutten av mai. 

Må også legge til, at i løpet av denne perioden, så har jeg nok kjørt ca 9000 kilometer, med blant annet en tur til Tromsø, som den lengste enkeltturen.
Har nok spart vindusviskerne for en del belastning, i løpet av disse kilometerne.
For de som lurer på det, så bor jeg i Vestfold, og i løpet av denne turen, tilbakela vi ca 4500 kilometer (inkludert litt kjøring i Tromsø).
Aquapel virker best i hastigheter over 60 km/t, men det ser også ut til at det får vindusviskerne til å gjøre jobben bedre når de brukes, i hastigheter under 60.
Jonny Konradsen.

Spring Cleaning, Part I »

« MC2 Issue 2

Rain-X testes mot Aquapel

Posted on Tuesday 11 April 2006 at 9:38 pm

Som du har lest på mine Car Care sider, så har jeg en lang rekke rengjøringsprodukter og er alltid på
utkikk etter nye og bedre hjelpemidler. Mange av disse produktene tilhører et bredt spekter i både kvalitet
og pris, som for eksempel billige poleringsmidler som du kan kjøpe i en hvilken som helst bensinstasjon,
til bedre poleringsvokser og topp kvalitets polymer vokser som for eks. Zaino som jeg bruker. Men det var
et produkt jeg aldri har sett noen konkurrent til, nemlig RainX

Jeg har brukt Rain-X Glass Treatment helt fra den første tiden jeg begynte i denne bransjen og den har alltid
fungert slik det sto i reklamen. Regndråpene forsvinner av frontruten når bilen kommer opp i vanlig kjørehastighet
uten nesten å bruke vindusviskerne. Denne egenskapen er kanskje spesielt viktig for min MINI, siden frontruten
står nesten rett opp og ned, noe som gjør at selv duskregn kan gjøre utsikten veldig dårlig. RainX er et forholdsvis
billig produkt og kan kjøpes så å si overalt. Du merker nesten ikke at det blir slitt bort, men faktum er at den gode
effekten er tilstede bare de aller første dagene etter at det er blitt påført.

For noen måneder siden så begynte jeg å se meg om etter et alternativ til RainX og fant PPG Aquapel. Dette
produktet gjør de samme tingene men reklamerer med å holde i seks måneder! Etter å ha sjekket ut noen
 forumer på Internett så virket det som at reklamen var riktig. Disse tingene fikk meg til å prøve ut Aquapel.
Men Aquapel var vanskelig å få tak i, og kunne virke dyr i forhold til RainX. Derfor bestemte jeg meg for å
teste ut disse to produktene mot hverandre slik at ikke bare jeg men også dere kunne se med egne øyne
 hva som fungere best. Derfor smurte jeg på Aquapel og RainX på hver sin halvside av frontruten. Aquapel
påførte jeg på sjåførsiden og RainX på passasjersiden av frontruten.    Jeg etterlot en smal stripe i midten
mellom de to produktene uten noen behandling. Deretter ventet jeg at det skulle begynne å regne, og når
det skjedde begynte jeg opptaket av min video som skulle være bevise hvilke produkt jeg skulle bruke i fremtiden.

 

Kr. 156,00 inkl. mva. pr. stk.
Nok til en frontrute personbil

 

Click here to download the video. [H264 MP4 3min 9.4MB]

Uheldigvis for mitt eksperiment så ble mars en av de tørreste mars måneder i historien, det regnet nesten ikke.
Det er også vanskeligere å se detaljene gjennom linsen på et videokamera enn direkte gjennom eget øye. Men
forskjellen var allikevel helt tydelig. Aquapel holdt seg aktiv mye lengre enn RainX, og til denne dag er like god
som den første gang jeg bruke det. RainX effekten ble ganske raskt dårligere og dårligere. Etter nærmere ettersyn
så kunne en tydelig se at RainX var fortsatt effektiv på frontrutens øvre høyre hjørne, der hvor vindusviskeren ikke
nådde. Det betyr at det ikke er tid eller vær, men vindusviskerne som avgjør hvor lenge RainX virker. Aquapel er
derimot ikke påvirket negativt av vindusviskerne.

Bildet ovenfor som er tatt 72 dager etter behandlingen, viser hvordan Aquapel får vannet til å prelle av. Aquapel
forhindrer at vannets overflatespenning får de store vanndråpene til å feste seg, og istedet får vannet til fordele
seg jevnt utover i små dråper, som lett preller av frontruten. Det øvre høyre hjørnet av frontruten hvor det er RainX,
viser samme resultat, men der hvor viskerne har arbeidet, er belegget borte. 

RainX kommer som flytende væske i en flaske og kan påføres ved hjelp av papirhåndklær på samme måten som
en bilpolish. Aquapel kommer med en applikator som kan brukes bare en gang. Du klemmer "vingene" på applikatoren
til du hører et lavt smell, og applikatoren er klar for påføring av væsken på vindusglasset. Bruk et papirhåndkle til
umiddelbart polere vekk overskytende væske. Jeg påførte Aquapel meget enkelt både på frontruten og bakruten,
og hadde jeg vært litt mer forsiktig med væsken, så ville jeg også hatt nok til to sidevinduer. Men fordi både Aquapel
og RainX trenger hastigheter på over 60 km for å virke, så er de mest effektive å bruke på frontruten. Reklamen sier
også at det er enklere å fjerne snø og is hvis Aquapel har blitt brukt.

En applikator fra Aquapel koster like mye som en hel flaske fra RainX, men selv om du smører på RainX hver uke
eller hver 14. dag så vil Aquapel vare lengre enn flasken med RainX. Det er på grunn av disse ting at jeg kårer
Aquapel som en klar seierherre.

Etter 8 måneder så virker Aquapel fortsatt like godt.

Marine Applications

Use Aquapel Glass Treatment on any glass to repel water.

Tests have proven that Aquapel Glass Treatment helps maintain the appearance of glass as well as keeping salt water spray down. Aquapel will also help keep hard water marks off of the glass.
Captains have noticed better vision in the helm and crew members use Aquapel to help keep the glass cleaner, longer.

Heavy Duty/Municipal Applications

Aquapel Glass Treatment lasts up to six (6) times longer than silicone based products.

Aquapel Glass Treatment will help improve vision for drivers who spend a lot of time driving in inclement weather. Truck drivers, as well as police officers who spend many hours on the road can experience safer driving.

Household Water Repellent Applications

Unlike other commercial rain repellents that can wash away in a matter of hours, Aquapel Glass Treatment forms a chemical bond with glass that increases water repellency, causing it to bead and shed.

Aquapel Glass Treatment can be used on flat glass to help keep them cleaner longer. Also, use on glass shower doors help keep hard water marks off and help fight mildew and soap scum.

Automotive Rain Repellent Applications

Vehicle windshields, Side Windows, Doors

University of Michigan’s Transportation Research Institute Study: The Influence of Hydrophobic Windshield Coating on Driver Performance

The study used simulated conditions to study the effect of hydrophobic coatings on windshields. The study indicates that hydrophobic coatings can improve an operator’s visual acuity by nearly 34% over an untreated windshield. Additionally, a driver’s response time to identify a small target was improved by 25 percent, from four seconds to three seconds. One second response time represents about 58 feet of travel distance at 40 miles per hour.

Kr. 156,00 inkl. mva. pr. stk.
Nok til en frontrute personbil

 

 

 

 

 

Hit Counter