Medlemsforum

Endre din brukerprofil Registrer deg gratis! Kalender Finn andre medlemmer Søk Til forsiden  
Medlemsforum : Powered by vBulletin version 2.3.3 Medlemsforum > Garasjen > Teknisk - Mekanisk - Elektrisk > Valvoline MaxLife 10W-40 + QMI motorbehandling
Pages (2): [1] 2 » Go to first unread post first unread  Last Thread   Next Thread
Author
Thread Post New Thread    Post A Reply
Vidar Ibenholt

Racerkjører *

Medlemsnr: 1049
Bil: '97 Audi A6
Sted: Grue
Antall poster: 687

Valvoline MaxLife 10W-40

Noen som har erfaring med denne olja??

Har vært en tur hos Torshov idag og investert i noen liter sånn olje + QMI behandling.

Gjorde jeg et dumt kjøp, eller kan det trygt fylles på bilen...?

x 99 A6 Avant 2.5 TDI
x 98 A4 Avant 1.9 TDI
x 93 S4 Avant 2.2 T
x 93 Golf TDK

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 07.09.2004 21:30
Vidar Ibenholt is online now Click Here to See the Profile for Vidar Ibenholt Click here to Send Vidar Ibenholt a Private Message Find more posts by Vidar Ibenholt Add Vidar Ibenholt to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Kaja Marlene Nilseng

Sjåfør

Medlemsnr: 7114
Bil: VW Corrado G60
Sted: Oslo
Antall poster: 55

Max Life er for eldre biler som gjerne har gått ganske langt.
Det smører jo, men du kan nok ha en mye mer moderne olje.
(Om det er til 97 A6)
Jeg brukte Maxlife på 10v femmer Audi-en min som hadde rullet 230.000.

X 86 Audi 90 Oettinger

Old Post 07.09.2004 21:42
Kaja Marlene Nilseng is offline Click Here to See the Profile for Kaja Marlene Nilseng Click here to Send Kaja Marlene Nilseng a Private Message Find more posts by Kaja Marlene Nilseng Add Kaja Marlene Nilseng to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Vidar Ibenholt

Racerkjører *

nå har jo bilen min rulla over 240 000, så kanskje den har godt av sånn olje

x 99 A6 Avant 2.5 TDI
x 98 A4 Avant 1.9 TDI
x 93 S4 Avant 2.2 T
x 93 Golf TDK

Old Post 07.09.2004 21:46
Vidar Ibenholt is online now Click Here to See the Profile for Vidar Ibenholt Click here to Send Vidar Ibenholt a Private Message Find more posts by Vidar Ibenholt Add Vidar Ibenholt to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Kaja Marlene Nilseng

Sjåfør

Mulig, men likevel har du en mer moderne motor enn hva oljen er laget for, tror ikke bilen har vondt av ny type olje bare forde om den har gått langt. Men trenger du en tykk olje, så er den det.

Men jeg hadde aldri turt å helle på sånn QMI blanding om man er glad i motoren sin.. Har hørt at teflonen kan "flasse" av etter lang tid. Hadde om det på et Castrol-kurs, han lo fælt av det produktet.

X 86 Audi 90 Oettinger

Old Post 07.09.2004 21:51
Kaja Marlene Nilseng is offline Click Here to See the Profile for Kaja Marlene Nilseng Click here to Send Kaja Marlene Nilseng a Private Message Find more posts by Kaja Marlene Nilseng Add Kaja Marlene Nilseng to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Lars Thomas Nordby
Nå med oljelekkasje
Racerkjører

Medlemsnr: 6661
Bil: Æwdi
Antall poster: 282

quote:
Opprinnelig postet av Kaja Marlene Nilseng

Men jeg hadde aldri turt å helle på sånn QMI blanding om man er glad i motoren sin.. Har hørt at teflonen kan "flasse" av etter lang tid. Hadde om det på et Castrol-kurs, han lo fælt av det produktet.

Her står det mye info om diverse teflon-tilsetninger i motoroljer. Han som skriver er ikke mye positiv iallefall...

x - '98 A3 1,8T
x - '79 80

Old Post 07.09.2004 21:57
Lars Thomas Nordby is offline Click Here to See the Profile for Lars Thomas Nordby Click here to Send Lars Thomas Nordby a Private Message Find more posts by Lars Thomas Nordby Add Lars Thomas Nordby to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Vidar Ibenholt

Racerkjører *

ok!

jeg har noen liter mobil1 0W-40 hjemme, kanskje jeg heller burde tømme på det da, så kan heller den gamle merce'n få noen dråper maxlife. eller hva mener du?

skal ikke le av qmi. jeg har brukt den teflonbehandlingen før, og er godt fornøyd med det.

men det er mange typer teflontilsetning å få kjøpt, kanskje ikke alle som er like bra

x 99 A6 Avant 2.5 TDI
x 98 A4 Avant 1.9 TDI
x 93 S4 Avant 2.2 T
x 93 Golf TDK

Old Post 07.09.2004 21:57
Erik Ibenholt

Racerkjører

Medlemsnr: 3297
Bil: 00' Audi A6 2.5TDI
Sted: Strømmen
Antall poster: 367

quote:
Opprinnelig postet av Vidar Ibenholt
så kan heller den gamle merce'n få noen dråper maxlife typer teflontilsetning å få kjøpt, kanskje ikke alle som er like bra

Nå snakker vi Takk, Vidar! Skylder deg èn...

x 89 Audi Coupé
http://home.optonet.no/erikibenholt

Old Post 07.09.2004 21:59
Erik Ibenholt is offline Click Here to See the Profile for Erik Ibenholt Click here to Send Erik Ibenholt a Private Message Visit Erik Ibenholt's homepage! Find more posts by Erik Ibenholt Add Erik Ibenholt to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Vidar Ibenholt

Racerkjører *

den kritiske artikkelen det henvises til her er jo 12 år gammel, vil tro det har skjedd en del i løpet av disse årene..

x 99 A6 Avant 2.5 TDI
x 98 A4 Avant 1.9 TDI
x 93 S4 Avant 2.2 T
x 93 Golf TDK

Old Post 07.09.2004 22:11
Lars Thomas Nordby
Nå med oljelekkasje
Racerkjører

Medlemsnr: 6661
Bil: Æwdi
Antall poster: 282

quote:
den kritiske artikkelen det henvises til her er jo 12 år gammel, vil tro det har skjedd en del i løpet av disse årene..

Oi! såpass ja. Så ikke datoen i toppen der jeg... :eek:

x - '98 A3 1,8T
x - '79 80

Old Post 07.09.2004 22:14
Lars Thomas Nordby is offline Click Here to See the Profile for Lars Thomas Nordby Click here to Send Lars Thomas Nordby a Private Message Find more posts by Lars Thomas Nordby Add Lars Thomas Nordby to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Kristian L. Johnsen
Keiko
Racerkjører **

Medlemsnr: 5315
Bil: Audi Coupe 2,3E Quattro
Sted: Lier
Antall poster: 964

quote:
ok!

jeg har noen liter mobil1 0W-40 hjemme, kanskje jeg heller burde tømme på det da, så kan heller den gamle merce'n få noen dråper maxlife. eller hva mener du?

skal ikke le av qmi. jeg har brukt den teflonbehandlingen før, og er godt fornøyd med det.

men det er mange typer teflontilsetning å få kjøpt, kanskje ikke alle som er like bra

Jeg har brukt det og kommer til å bruke det igjen..
Tviler på at det utgjør noe skade på motoren

Drammen lokallag

[Masse gjeld er bedre enn ingen penger]

Old Post 08.09.2004 10:39
Kristian L. Johnsen is offline Click Here to See the Profile for Kristian L. Johnsen Click here to Send Kristian L. Johnsen a Private Message Visit Kristian L. Johnsen's homepage! Find more posts by Kristian L. Johnsen Add Kristian L. Johnsen to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Kaja Marlene Nilseng

Sjåfør

Castrol-mannen mente at man merket forskjell etter en QMI-behandling, men at på lang sikt var det ikke bra.
Da tar ikke jeg sjansen. Hadde det vært så bra, hvorfor bruker ikke alle verksteder det da? Jeg tør ikke stole på sånne vidunder-produkter.

X 86 Audi 90 Oettinger

Old Post 08.09.2004 15:29
Geir Kåsa Høybø
SyClOnE
Racerkjører

Medlemsnr: 6418
Bil: Audi S2 Coupè
Sted: Rjukan
Antall poster: 277

motoren min er nå behandlet med QMI og merker stor forskjell i forhold til andre biler ved start i lave temperaturer..

Ikke ntydning til tikking ved kaldstart i 15 blå.

Kjører og Castrol SLX 5W-30 og er fornøyd med det..

- x '93 Peugot 605 SR 3.0
- x '85 Opel Ascona 1.6

Old Post 08.09.2004 17:58
Geir Kåsa Høybø is offline Click Here to See the Profile for Geir Kåsa Høybø Click here to Send Geir Kåsa Høybø a Private Message Find more posts by Geir Kåsa Høybø Add Geir Kåsa Høybø to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Kaja Marlene Nilseng

Sjåfør

Snakkes om noen år

X 86 Audi 90 Oettinger

Old Post 08.09.2004 21:33
Eyvind Spangen
E_S @ IRC - #VWAudi-Club
Racerkjører **

Medlemsnr: 2329
Bil: Audi 100Q/VW Passat
Sted: Elverum
Antall poster: 851

quote:
Opprinnelig postet av Kristian L. Johnsen
Jeg har brukt det og kommer til å bruke det igjen..
Tviler på at det utgjør noe skade på motoren

Det du brukte het vel "innvendig motorrens" og er vel mer et slags vaskemiddel. Inneholder såvidt jeg vet ikke noe teflon eller noe slikt "lurium". (til andre: det er et middel man heller i den gamle oljen før man skifter)

x-'94 Audi S4 4.2
x-'88 VW Golf GTD

Livet er for kort til å ha billån!

Old Post 08.09.2004 21:36
Eyvind Spangen is offline Click Here to See the Profile for Eyvind Spangen Click here to Send Eyvind Spangen a Private Message Visit Eyvind Spangen's homepage! Find more posts by Eyvind Spangen Add Eyvind Spangen to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Kaja Marlene Nilseng

Sjåfør

quote:
Opprinnelig postet av Eyvind Spangen
Det du brukte het vel "innvendig motorrens" og er vel mer et slags vaskemiddel. Inneholder såvidt jeg vet ikke noe teflon eller noe slikt "lurium". (til andre: det er et middel man heller i den gamle oljen før man skifter)

Dette er teflon som legger seg som en tynn hinne inni motoren, som gjør at ting skal gli lettere. De sier til og med at det skal være så bra at man kan kjøre uten olje :rolleyes:
Altså ikke en engine flush som man kjører med en liten stund også bytter olje.

X 86 Audi 90 Oettinger

Old Post 08.09.2004 21:37
Alle klokkeslett er GMT. Klokka er nå 11:57. Post New Thread    Post A Reply
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Show Printable Version | Email this Page | Subscribe to this Thread

Forum Jump:
Rate This Thread:

Forum Rules:
Du kan not poste nye tråder
Du kan not poste svar
Du kan not poste vedlegg
Du kan not redigere dine poster
HTML kode er AV
vB code er