På bilforumer rundt på Internet så er følelsene i kok. Det er en gammel innbitt holdning at alle tilsetninger er "lurium" på boks. De aller fleste tilsetninger er nettopp det, og det blir derfor en heftig diskusjon når det dukker opp et produkt som gir kundene det de lover. Som vi sier på vår innledningsside så er QMI ikke noen "mekaniker på boks" det som skjer er fullt ut forstålig ut fra QMI PTFE unike egenskaper. Hva lover QMI: En stillere og sprekere motor, mindre drivstoffutgifter ved samme type kjøring, mindre slitasje og lavere utslipp av skadelige stoffer.

Se hva som sies på et båtforum om  QMI
IPB
Les hva det sies på Fast Ford forum!: QMI har den beste Innvendige motorvasken


Bilforumet.no  Kikk på logoen og les hva som blir sagt både positivt og negativt om QMI (det negative blir imøtegått)


 


 


Det er full diskusjon om QMI's fortreffelighet på nettsidene. Les selv hva Castrol sier:
mens andre er mer fornøyd   På siden under blir det henvist til en artikkel som forfatteren sier at han vil saksøke hvis noen bruker den


Les hva Baatplassen.no kommenterer: "Har behandlet endel motorer med et stoff som heter QMI. Utrolig bra effekt på kompresjon og oljeforbruk. En venn av meg drev med salg av brukte Volvomotorer og deler. Han begynte å behandle alle motorene med QMI og fikk i gjennomsnitt 41% bedre kompresjon på alle motorene. Enkelte av motorene fikk faktisk bedre kompresjon enn helt nye Volvomotorer."


 

Her er et annet forum på Internet som har meninger om QMI bl. annet en Patrol offroader


Klikk her for å se hva en sier om QMI i gir




 

Er nok oljerelatert ja. Disse motorene er i utg.pkt. bygd med grovere pasninger enn mange f.eks. japse-diesler er = mer lyd i utg.pkt. Ser flere skriver at lydnivået varierer med oljekvaliteten (fra Biltema og oppover). Det at du sier at det er borte rett etter oljeskift harmonerer også med dette. Rådet jeg har fått er mineralolje (selvsagt) av god kvalitet (Pennzoil, Valvoline), kombinert med hyppige skift. Lyden du beskriver er relatert til smøring (mangel av) i topp hovedsaklig. Hydrauliske ventilløftere er ofte årsaken. Tiden det tar før du oppnår fullt trykk her er avgjørende. Hadde to havarier på den lokale brannbilen her for noen år tilbake på grunn av dette. Full gass ut på kald motor... For de som har oppvarmet garasje kan de prøve følgende når det er kaldt i vinter; Utestart og innestart på kald motor. Himmelsk forskjell. Sålangt logisk. La din kalde motor gå litt uten belastning før kjøring. Oljen skal frem. Jo eldre motor, og jo med drit det er innvendig, jo lengre tid tar dette. Løsning; har ALDRI hatt tro på snake-oilprodukter, men fant faktisk et som virket;

Kjøpte en g20 med 6,2 til ferien. Bilen hadde skikkelig stygg lyd fra minst et ventiloverføringsstempel som var delvis grodd. Over ca. 2000 omdr. gikk den fint, men tresket under. Også mye klakking. Trodde det var rel. til en vakumstyring, men fikk svaret over fra topp ekspertise hos Classic Auto Cars i Bergen (Takk!). Første kommentaren var: " kor myssje fikk du i feriepengar i år då?" &%§&/!! Men så hadde de et "kjempestoff" jeg kunne prøve med først; Slick50 (dette er feil Slick50 er ikke fra QMI) fra QMI (se www.qmi.no ). Altså, det høres jo ut som lurium. Sleip 50 ?

Var plass til 1/2 l. på motor'n, så jeg heiv det på. Merket forskjell på gangen ganske fort, og etter et par dager var ventilløfterene helt med. Kald som varm. Så det virket. De har et program med motorflush + oljetilsetning som nevnt, og jeg er ihvertfall overbevist. Har behandlet bigblock'en, og Patrol'n står for tur. Mener bestemt det har noe for seg, spesielt på grovbygde diesler. Skader som er der fra før kan du ikke gjøre noe med, men rense og forebygge skader er jeg overbevist om at det gjør.
For noen hundrelapper er det absolutt å anbefale.

Og for de som måtte tro at jeg selger produktene, så er ikke det tilfelle!!


Atle

95 Suburban 7,4 l. Gran Prix, 87 Patrol 3,3 td SR
Gå til toppen av siden http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=40647&whichpage=2