//-->

 
 

From: Carl Martin Strømme
 Date:
08/07/07 02:34:00
 To:
Thor Johansen
 Subject:
Bestilling/Test
 Hei Thor,
 Nå har både jeg og tre av mine kolleger prøvd RP og QMI på forskjellige kjøretøy  og alle er veldig fornøyde.
 Vi ønsker nå å prøve RP kjedespray og håper du kan gi oss et godt tilbud på en kartong
 Max Chain (12-325ml. Spraybokser i kartongen.)  og en kartong MaxCycle 20-50.
 
 Her er en oversikt over det vi har prøvd så langt:
 
Gokart:
 ProCart twin motor 4-takt: Racing 9 og QMI motor behandling: Mye regn i England i sommer gjorde at en test på tørr bane ikke ble mulig. Men raskeste rundetid på denne gokarten på våt bane etter RP/QMI ble  nesten identisk med raskeste rundetid tidligere på tørr bane. Topp tur-tall ble nådd mye tidligere enn før på langstrekket og motorene virker kjappere til å akselerere. Meget fornøyd
 
 Motorsykkel:
 Yamaha YZ125 cross 2-takt:
 QMI gear behandling og samme Castrol gearolje som før.
 Gearskift går silkemykt og mye presisere enn før. Meget fornøyd.
 
 Zongshen 200 offroad 4-takt: felles gear/motor olje
 MaxCycle 10-40 og QMI motor behandling. Gearskift som før var meget tregt og upresist er nå så mykt og presist  som det er mulig kan få blitt. Tidligere toppfart på målepunkt på en bakketopp var 105 km/t og  er nå 120 km/t.
 Meget fornøyd
 
 Buell Firebolt 1000 4-takt med separat gearolje:
 MaxCycle 10-40 på gearboks.
 Gearskift gikk fra å være tregt og upresist til å bli uventet mykt og presist.
 Ønsker å prøve MaxCycle 20-50 på motor.
 Meget fornøyd
 
 Kawasaki Z1300 4-takt felles gear/motor olje:
 MaxCycle 10-40/QMI Motorbehandling.
 Denne ble i mange år kjørt på Castrol GTX og Mobi1 bil olje.
 Begynte å bruke Motorex Powersynt for noen år siden og spesielt gearskifte  ble lettere og mere presist. Gearskifte var upåklagelig lett før jeg skiftet til RP/QMI i sommer men merker likevel en positiv forbedring.
 Meget fornøyd
 MVH
 Carl Martin Strømme
 


Vil fortelle om min Honda VF1100 Custom 1983 modell

Kjøpte sykkelen i 1992 den hadde da gått 33000km. Hadde blitt fortalt at disse motorene hadde en svakhet at kammen ofte gikk. Reiste på verksted og fikk justert forgassere og ventiler. Jeg ble da gjort oppmerksom på at det var pittings på  kammene mine og at jeg bør bytte kammene mine før ventil løfterne mine blir defekte. 

Jeg valgte å følge nøye med utviklingen og jeg byttet olje hver 5000 km (Spectro Gold) 

Behandlet sykkelen med QMI med motorvask, motorbehandling og gjennom innsuget ved ca 35000km.

Når sykkelen hadde gått ca 80000km lånte jeg den bort og fikk den igjen med defekt gearkasse, ble reparert på merkeverksted for 11000,- Motoren var utrolig ren innvendig og kammene med ventilløftere var like å se til som ved 33000km. 

I 2001 hadde sykkelen gått ca 130 000km men gearkassa summer i et lager. Jeg tar jobben selv pga lite med penger (heldig vis) Det første som jeg oppdager når jeg åpner motoren/gearkassa er et mylder med lange silikonremser i oljesilen etter jeg fjernet de lange remsene i klypa, satt masse inne i silen som jeg brukte blåsespissen på (synd jeg ikke tok bilde av dette)

 Det var det utgående lageret som har gått pga feil montering fra merkeverkstedet etter den første reparasjonen. 

Kan bare si at QMI har holdt liv i sykkelen min, nå har den gått ca 137 000km og har enda ikke byttet kammene som jeg ble anbefalt å bytte for 104 000km siden. Tross jeg har kjørt med silikon i oljesilen i lengre tid. 

Godt med QMI når det er læregutter på verkstedene! 

Hilsen Karl Flatland
3692 Sauland

 Etter dette testet jeg QMI produktene på min 'veteran 'motorsykkel Nimbus med sidevogn, 4 c. fra 1949. Effektforbedringene var utrolige med lettere start, stillere gange og enormt øket trekkraft.

Nu er også jeg helt overbevist om fordelene som QMI produktene med Teflon har på motorer, gir etc. for alle typer og årganger av kjøretøy. De som fortsatt tviler bor selv prøve og de vil alle bli overbevist. QMI Scandinavia gir full garanti for 80.000 km. før neste behandling.
Søren E. Thygesen Tømrermester.

Eikeliveien 6
3470 SLEMMESTAD
Telefon 31 28 25 86
 

Hei igjen.

Jeg behandlet motorsykkelen min nå nettopp, og er storfornøyd. Jeg vet at vippearmene er slitt på min sykkel, men tikkelyden forsvant nesten helt nå. 

Beste hilsen Trond Inge Mathisen.

Tømmerneset
8260 Innhavet.  

 
 

Hei igjen,
Her er en liten historie om en Honda Cbx 1000 Prolink 1982 mod. Sykkelen kom i mitt eie for en kort stund siden, og denne var ekstremt tungstartet når den var kald. I tilegg hadde den en clutch som var slik at når motoren stod i fri så var alt i orden men når man satte den i gir så spratt den fremover Fordi at clutchen ikke løste ut slik den skulle pga at det ble vakuum i lamellene. Dette er en reparasjon på verksted til ca 3500.-+ mva (pris innhentet 18.04.2008)Ville først prøve en QMI behandling før jeg gikk til dette skritt og skifte clutchen. Denne behandlingen ble utført med  flere mc entusiaster til stede. Først kjørte jeg motoren varm, tappet ut en liter, og fylte på 1 liter med QMI innvendig motorvask og lot den gå på tomgang ca 15 min. Under tomgangskjøringen merket jeg at motoren begynte og forandre gange, begynte og gå jevnere. Så stoppet vi den  og tappet ut alt og fjernet oljefilteret, her var det mye gammelt grums. Fylte så på  Royal Purple 10\40 helsyntetisk olje  minus en liter pga QMI behandlingen.
Når så alt var ferdig så startet vi opp sykkelen, satte den i gir og clutchen løste seg ut slik den skal være (100%) dette skyldes nok den innvendige motorvasken som fikk vasket rent lamellene. Tok så en prøvetur på  en times tid, sykkelen oppførte seg som ny. Med silkemyk clutch og perfekt giring uten skraping eller ulyder. Dagen etterpå når motoren var kald var jeg litt spent på om den startet noe lettere enn tidligere. Sykkelen startet med en gang, så ny olje gjorde nok til at den går lettere rundt.
Den gamle oljen var omtrent som sirup og 6 sylindere og 24 ventiler som skal snurre samtidig trenger en lettflytene olje.

Så ble det rundvask av sykkelen og polering med QMI polish Her ble også resultatet av typisk QMI kvalitet, legger med diverse bilder av sykkelen håper bildene viser hvor blank den ble.

Sender også med en liten videosnutt slik at du kan høre lyden av motoren etter behandling, Bildene og dette brevet står du fritt til og bruke som du vil, da jeg er utrolig fornøyd med QMI produktene dine. Regnestykket på en full behandling av denne sykkelen veil priser:
Motorvask:            174.-
Olje Royal Purple:  698.-
QMI behandling:     399.-
Polish:                   138.- 

SUM KR 1409. eller ca 1\3 av  bare Clutch reparasjon +olje
Slik ble sykkelen ferdig behandlet, ikke dårlig til og være 26 år gammel,
Med vennlig hilsen
Roald Sørensen
9516426

 

Hit Counter