|
From:
Carl Martin Strømme
Date:
08/07/07 02:34:00
To:
Thor Johansen
Subject:
Bestilling/Test
Hei Thor,
Nå har både jeg og tre av mine kolleger
prøvd RP og QMI på forskjellige kjøretøy og
alle er veldig fornøyde.
Vi ønsker nå å prøve RP kjedespray og håper
du kan gi oss et godt tilbud på en kartong
Max Chain (12-325ml. Spraybokser i
kartongen.) og en kartong MaxCycle 20-50.
Her er en oversikt over det vi har prøvd så
langt:
Gokart:
ProCart twin motor 4-takt: Racing 9
og QMI motor behandling: Mye regn i England
i sommer gjorde at en test på tørr bane ikke
ble mulig. Men raskeste rundetid på denne
gokarten på våt bane etter RP/QMI ble
nesten identisk med raskeste rundetid
tidligere på tørr bane. Topp tur-tall ble
nådd mye tidligere enn før på langstrekket
og motorene virker kjappere til å
akselerere. Meget fornøyd
Motorsykkel:
Yamaha YZ125 cross 2-takt:
QMI gear behandling og samme Castrol
gearolje som før.
Gearskift går silkemykt og mye presisere
enn før. Meget fornøyd.
Zongshen 200 offroad 4-takt: felles
gear/motor olje
MaxCycle 10-40 og QMI motor behandling. Gearskift
som før var meget tregt og upresist er nå så
mykt og presist som det er mulig kan få
blitt. Tidligere toppfart på målepunkt på en
bakketopp var 105 km/t og er nå 120 km/t.
Meget fornøyd
Buell Firebolt 1000 4-takt med separat
gearolje:
MaxCycle 10-40 på gearboks.
Gearskift gikk fra å være tregt og upresist
til å bli uventet mykt og presist.
Ønsker å prøve MaxCycle 20-50 på motor.
Meget fornøyd
Kawasaki Z1300 4-takt felles gear/motor
olje:
MaxCycle 10-40/QMI Motorbehandling.
Denne ble i mange år kjørt på Castrol GTX
og Mobi1 bil olje.
Begynte å bruke Motorex Powersynt for noen
år siden og spesielt gearskifte ble lettere
og mere presist. Gearskifte var upåklagelig
lett før jeg skiftet til RP/QMI i sommer men
merker likevel en positiv forbedring.
Meget fornøyd
MVH
Carl Martin Strømme
Vil fortelle
om min Honda VF1100 Custom 1983 modell
Kjøpte sykkelen i 1992 den hadde da gått
33000km. Hadde blitt fortalt at disse
motorene hadde en svakhet at kammen ofte
gikk. Reiste på verksted og fikk justert
forgassere og ventiler. Jeg ble da gjort
oppmerksom på at det var pittings på
kammene mine og at jeg bør bytte kammene
mine før ventil løfterne mine blir defekte.
Jeg valgte å
følge nøye med utviklingen og jeg byttet
olje hver 5000 km (Spectro Gold)
Behandlet
sykkelen med QMI med motorvask,
motorbehandling og gjennom innsuget ved ca
35000km.
Når sykkelen
hadde gått ca 80000km lånte jeg den bort og
fikk den igjen med defekt gearkasse, ble
reparert på merkeverksted for 11000,-
Motoren var utrolig ren innvendig og kammene
med ventilløftere var like å se til som ved
33000km.
I 2001 hadde
sykkelen gått ca 130 000km men gearkassa
summer i et lager. Jeg tar jobben selv pga
lite med penger (heldig vis) Det første som
jeg oppdager når jeg åpner motoren/gearkassa
er et mylder med lange silikonremser i
oljesilen etter jeg fjernet de lange remsene
i klypa, satt masse inne i silen som jeg
brukte blåsespissen på (synd jeg ikke tok
bilde av dette)
Det var det
utgående lageret som har gått pga feil
montering fra merkeverkstedet etter den
første reparasjonen.
Kan bare si
at QMI har holdt liv i sykkelen min, nå har
den gått ca 137 000km og har enda ikke
byttet kammene som jeg ble anbefalt å bytte
for 104 000km siden. Tross jeg har kjørt med
silikon i oljesilen i lengre tid.
Godt med QMI
når det er læregutter på
verkstedene!
Hilsen Karl Flatland
3692 Sauland
|
|
Etter
dette testet jeg QMI produktene på min 'veteran
'motorsykkel Nimbus med sidevogn, 4 c. fra
1949. Effektforbedringene var utrolige med
lettere start, stillere gange og enormt øket
trekkraft.Nu er
også jeg helt overbevist om fordelene som QMI
produktene med Teflon har på motorer, gir etc.
for alle typer og årganger av kjøretøy. De som
fortsatt tviler bor selv prøve og de vil alle
bli overbevist. QMI Scandinavia gir full garanti
for 80.000 km. før neste behandling.
Søren E. Thygesen Tømrermester.
Eikeliveien 6
3470 SLEMMESTAD
Telefon 31 28 25 86
|
Jeg behandlet motorsykkelen min nå
nettopp, og er storfornøyd. Jeg vet at
vippearmene er slitt på min sykkel, men
tikkelyden forsvant nesten helt nå.
Beste hilsen Trond Inge Mathisen.
Tømmerneset
8260 Innhavet.
|
|
|
|

|
Hei igjen,
Her er en liten historie om en Honda Cbx
1000 Prolink 1982 mod. Sykkelen kom i mitt
eie for en kort stund siden, og denne var
ekstremt tungstartet når den var kald. I
tilegg hadde den en clutch som var slik at
når motoren stod i fri så var alt i orden
men når man satte den i gir så spratt den
fremover Fordi at clutchen ikke løste ut
slik den skulle pga at det ble vakuum i
lamellene. Dette er en reparasjon på
verksted til ca 3500.-+ mva (pris innhentet
18.04.2008)Ville først prøve en QMI
behandling før jeg gikk til dette skritt og
skifte clutchen. Denne behandlingen ble
utført med flere mc entusiaster til stede.
Først kjørte jeg motoren varm, tappet ut en
liter, og fylte på 1 liter med QMI innvendig
motorvask og lot den gå på tomgang ca 15
min. Under tomgangskjøringen merket jeg at
motoren begynte og forandre gange, begynte
og gå jevnere. Så stoppet vi den og tappet
ut alt og fjernet oljefilteret, her var det
mye gammelt grums. Fylte så på Royal Purple
10\40 helsyntetisk olje minus en liter pga
QMI behandlingen.
Når så alt var ferdig så startet vi opp
sykkelen, satte den i gir og clutchen løste
seg ut slik den skal være (100%) dette
skyldes nok den innvendige motorvasken som
fikk vasket rent lamellene. Tok så en
prøvetur på en times tid, sykkelen oppførte
seg som ny. Med silkemyk clutch og perfekt
giring uten skraping eller ulyder. Dagen
etterpå når motoren var kald var jeg litt
spent på om den startet noe lettere enn
tidligere. Sykkelen startet med en gang, så
ny olje gjorde nok til at den går lettere
rundt.
Den gamle oljen var omtrent som sirup og 6
sylindere og 24 ventiler som skal snurre
samtidig trenger en lettflytene olje.
Så ble det
rundvask av sykkelen og polering med QMI
polish Her ble også resultatet av typisk QMI
kvalitet, legger med diverse bilder av
sykkelen håper bildene viser hvor blank den
ble.
Sender også
med en liten videosnutt slik at du kan høre
lyden av motoren etter behandling, Bildene
og dette brevet står du fritt til og bruke
som du vil, da jeg er utrolig fornøyd med
QMI produktene dine. Regnestykket på en full
behandling av denne sykkelen veil priser:
Motorvask: 174.-
Olje Royal Purple: 698.-
QMI behandling: 399.-
Polish: 138.-
SUM KR 1409. eller ca 1\3 av bare Clutch
reparasjon +olje
Slik ble sykkelen ferdig behandlet, ikke
dårlig til og være 26 år gammel,
Med vennlig hilsen
Roald Sørensen
9516426
|
|