Jeg er en av prøvekaninene som har fått tilsendt 
propellsmørefettet.
Jeg syntes det var slitsomt å påføre fettet - jobbet vel i ca 5 grader C.
Her er et bilde som trolig viser at det ligger for mye 
fett på bladene:

Jeg har to propellere med 4 store blader på hver - så det tok en del tid å smøre 
stoffet "godt" inn i bladene.
I morgen settes båten ut - temperaturen er meldt å være godt over 10 grader C - 
så jeg får ta en siste polering.
Jeg kommer til å dykke under propellene i sommer for å observere eventuell groe.
Jeg tenkte først å la den ene propellen være ubehandlet - men dette får evt. 
vente til neste år.
Jeg håper å kunne komme tilbake med bilder til høstopptaket, omlag oktober 2007.
For ordens skyld nevner jeg at den ene propellen (BB) har vært hos Winrace i 
vinter for justering.
Den BB propellen har en atskillig glattere overflate i forhold til SB propell - 
så får vi se om det har noen innvirkning.
 
| 
			08.08.07 21:09  
			Innlegg
			
			#52  | |
| Innlegg: 4829 Reg.: 16.12.05 Aktiv:idag 11:33 Gruppe: D5L 2007 | 
			Jeg har de siste dagene hatt anledning til å dykke litt under båten. 
			Jeg brukte QMI-fett på propellene i april i år. Båten har vært ute i 
			vannet i omlag 4 mnd nå. Det var ikke antydning til rur på 
			propellene. Det snodige var at det ene trimflapset var uten rur mens 
			det andre var helt dekket av rur både over og under trass i identisk 
			behandling - men ingen av flapsene var behandlet med QMI-fett. 
			Kanskje jeg burde prøve QMI-fett på flapsene neste år? 
			 14.04.08 19:23  
 |