Motor RensMotor BehandlingDrivstofforbedrerGirbehandlingHydraulikkbehandlingUniversalfettKjølerbehandlingLekkasjestopper


    Gå tilbake til hovedsiden, klikk her

  

 


Bilprodusenter klager på dårlig bensin, som fører til motorproblemer. Les-Klikk her.


Les om test på Statoil om QMI på luftverktøy. 25% forbedring! Klikk her


                                                                                     Se bilde, Klikk her

Vennlist send inn noen gode tips om QMI som andre kan av glede av.

Hit Counter

Jeg er en av prøvekaninene som har fått tilsendt propellsmørefettet.
Jeg syntes det var slitsomt å påføre fettet - jobbet vel i ca 5 grader C.
Her er et bilde som trolig viser at det ligger for mye fett på bladene:


Jeg har to propellere med 4 store blader på hver - så det tok en del tid å smøre stoffet "godt" inn i bladene.
I morgen settes båten ut - temperaturen er meldt å være godt over 10 grader C - så jeg får ta en siste polering.
Jeg kommer til å dykke under propellene i sommer for å observere eventuell groe.
Jeg tenkte først å la den ene propellen være ubehandlet - men dette får evt. vente til neste år.
Jeg håper å kunne komme tilbake med bilder til høstopptaket, omlag oktober 2007.
For ordens skyld nevner jeg at den ene propellen (BB) har vært hos Winrace i vinter for justering.
Den BB propellen har en atskillig glattere overflate i forhold til SB propell - så får vi se om det har noen innvirkning.
 

roaldbj
08.08.07 21:09
Innlegg #52

 Innlegg: 4829
Reg.: 16.12.05
Aktiv:idag 11:33
Gruppe: D5L 2007
Jeg har de siste dagene hatt anledning til å dykke litt under båten. Jeg brukte QMI-fett på propellene i april i år. Båten har vært ute i vannet i omlag 4 mnd nå. Det var ikke antydning til rur på propellene. Det snodige var at det ene trimflapset var uten rur mens det andre var helt dekket av rur både over og under trass i identisk behandling - men ingen av flapsene var behandlet med QMI-fett. Kanskje jeg burde prøve QMI-fett på flapsene neste år?

14.04.08 19:23


Innlegg: 7468
Jeg brukte QMI fettet på propellene siste sesong. Det var ikke noe groe på disse. Derimot hadde jeg noe groe på propellakslingene. Jeg skal i år forsøke med samme type fett på propellakslingene og se om det hjelper. I forkant bør jeg vel vaske akslingene med lett saltsyre og skylle grundig. Deretter skal vel fettet påføres akslingen ved å gnis godt utover. Utfordringen i år blir å få bunnstoff til å sitte på det ene trimflapset. Jeg har fått tilbud om pulverlakkering, men jeg tror jeg går for lett sandblåsing og to-komponent primer.
Snøfreser fikk mer fres og ble lettstartet:          For god filtrering kan være skadelig for oljen: