 Verdens 
raskeste hydroplane:
Verdens 
raskeste hydroplane:
23 ganger Verdensmester Miss Budweiser bruker QMI PTFE
Gå tilbake til hovedside, Klikk her
Klikk på ditt valg:
Lavere 
oljetemperatur
GoKarts går bedre med QMI
Morgan holdt hele 6 Rally Monte 
Carlo Historique (RMCH) etter QMI behandling
Les om hvordan du behandler motorer på modellfly

1999 MDR Class 8 Champion
| 
					From:
					øyvind jokerud 
					 Date: 05/09/05 11:07:20To:
					thorjoh@online.no Hei igjen Thor! Da er mitt første gokartløp på 6 år gjennomført i Moss i helgen, og jeg hadde meget gode tider hele helgen. Mye av dette skyldes QMI produktene, og ikke minst RP-oljen jeg fikk av dere. Det er jeg helt overbevist over! Jeg var uheldig i finalen, hvor jeg mistet kjedet, og måtte derfor bryte av den grunn, men lå da på 5. plass av totalt 30 kjørere. Jeg har da et spørsmål til deg, siden jeg er meget godt fornøyd med deres produkter, og gjerne vil fortsette å benytte meg av disse: På forhånd takk nok en gang. PS, deres logomerker er på plass, både på min kjøredress, på min gokart, og capsen er i flittig bruk av min mekaniker. Gleder meg til neste helg, hvor vi reiser til Vålerbanen på Solør. 
				Vennlig hilsen | 

Les mer om Robert Barstad, 6174 Barstadvik, som blir sponset
From: 
	
	IvarAage.Moe@marsh.com
	
	Date: 10/31/07 15:34:02 
	To: 
	
	thorjoh@online.no
	
	Subject: Ad QMI-produkter / 
	Spania. 
	  
	Hei! 
	
	Viser til telefonsamtale nettopp og har som nevnt med stort hell benyttet 
	QMI-produkter tidligere.  Første gang var allerede på slutten av 90-tallet, 
	hvor min 1959 Morgan plus 4 nøt godt av produktene og 
	holdt hele 6 
	Rally Monte Carlo Historique (RMCH) uten problemer med motor/gir. 
	 Sist brukt jeg produktet for en girkasse på min 1965 Saab totakter som 
	hadde fått ulyd i girkassen, - den ble kurert!
	
	
	I februar skal min kone og jeg kjøre hver vår bil i RMCH, - hhv en 1962 
	Austin A-40 Farina (med MG Midget motor) og min Saab 99 EMS.  Begge bilene 
	har vel 100.000 km tilbakelagt, og mens Saaben ikke bruker noe som helst 
	olje har Austinen en smule oljeforbruk.  Her har motoren stått i flere år, 
	men gikk greit hit ned til Alicante for noen uker siden.  Begge er ombygde 
	for blyfri bensin. 
	
	Formoder innvendig motorvask er å anbefale, i hvert fall på A-40'n, og så 
	trenger jeg vel oljetilsetning.  Hva anbefaler du mht girkassebehandling? 
	 På EMS'n virker kassen en smule "sliten", men ingen av bilene har spesielle 
	problemer her. 
	
	Finnes det en forhandler jeg kan få kjøpt disse produktene hos her i 
	Spania?!?  Evt. hva koster det du anbefaler brukt i Norge inkl. transport 
	hit ned?!? 
	
	Jeg holder til i utkanten av Alicante , men har et bilfirma i Alicante hvor 
	varene kan leveres om jeg må ta varene fra Norge.
	
	
	Hører gjerne fra deg. 
	
	Mvh. 
	
	I v a r  M o e 
	
	PS
	Har dere evt. tilsetninger også for bakaksler, - mye krefter for 
	originalakslingen på A-40'n!
	 
KJETIL KRISTIANSEN
	Årkvislaveien 52
	3400 Lier
	Telefon: 32820958/32846690
	7. november 1994
	
	QMI NORGE 
	 3051 MJØNDALEN
Jeg har vært så heldig å blitt sponset med QMI i 1994.
	Jeg har brukt QMI MOTORBEHANDLING, GEARKASSEBEHANDLING 
	samt QMI TEFLON SPRAY på min GO KART i år.
Jeg kjører i klasse 125 NORDIC, og i denne klassen har det vært mye
	
	motorhavari i år. JEG ER DEN SOM HAR KJØRT MEST PROBLEMFRITT 
	1994. Jeg har kun hatt et motorras og dette havariet skyldtes en pakning 
	i motoren
	 som det var en feil med.
Når det gjelder grunnen til at vi har kjørt så problemfritt, tror jeg 
	at QMI 
	PRODUKTENE har mye av æren.
Mine plasseringer i 1994:
	2. plass Modum/Sigdal 12.05.94.                   
	3. plass Agder 28..05.94
	2. plass NMK Haugaland 04.06.94                
Endelig noe som 
	sparer meg for ganske store utgifter!
	
Jeg kjører båtrace, i sport 550 klassen, denne klassen skal ikke 
	overstige 550 kubikk. Motoren jeg kjører er en 2 sylindret totaktsmotor, som 
	i utgangspunktet ikke skal overstige et turtall på 5500, men blir som oftest 
	kjørt på 8000 omdreininger, resultatet er at motoren stadig skjærer seg. I 
	år har jeg ikke kjørt selv, men testet motorer og bygd motorer.
Jeg har nå testet QMI. Hva det er med dette stoffet vet jeg ikke, men det har gitt meg store overraskelser, og ikke en eneste skjæring til nå. Temperaturen på motoren har gått ned, meget positivt. Turtallet har gått merkbart opp, høyere kompresjon er også et pluss.
Med andre ord, her skjer det noe positivt. Absolutt noe som passer meg meget bra. Fra neste år blir hver blokk jeg bruker behandlet med QMI, helt uten tvil.
Har også behandlet motorens gearkasse, det virker som den er mye lettere i drift og har blitt tystere, det er også mindre spon i oljen jeg tappet ut.
Min sønn presterte å kjøre 2 mil uten olje i bensinen på sin moped, etter at han hadde behandlet den med QMI. Han er helt overbevist om at QMI reddet både veiv og sylinder, da dette er en 2 takts motor.
Jeg vil anbefale QMI på det varmeste.
Med hilsen fra
	Sigmund Dahl
  Test av Qmi motorvask og Qmi motorbehandling
	Min bil, 1986 Audi Coupe Quattro, har hatt 
	litt ventiltikking fra og til. Noe som jeg ønsket å få gjort noe med. Jeg 
	fikk tilsendt produktene fra Qmi for testing.
	Qmi Motorvask
	Jeg hadde kjørt en liten runde med bilen slik at den var lunka. Ifølge 
	instruks skulle motorvasken helles på i peilepinnerøret, men dette ga meg en 
	utfordring da det er litt trangt der. Jeg måtte skjøte på tuten med en 
	slang, og da gikk det. Jeg helte sakte på motorvasken mens bilen gikk på 
	tomgang. Etter ca. 20 min på tomgang skrudd jeg av bilen, og gjorde klar til 
	å tømme ut oljen. Oljen ble tømt ut med engang, mens motoren var varm. Oljen 
	så forferdelig ut, og det så virkelig ut som motoren har blitt renset godt.
	Qmi motorbehandling
	Jeg lot bilen kjøle seg ned, slik som det stod på instruksen. Deretter satt 
	jeg i nytt oljefilter og skrudde i bunnpluggen, og tømte på ny olje i riktig 
	mengde minus Qmi behandlingen. Så helte jeg på behandlingen og sjekket at 
	oljenivået var korrekt.
	Da var det klart for en god kjøretur, og da tok jeg en lang runde på ca. 1 
	time med litt aktiv kjøring. Underveis ble det en markant endring i 
	motorlyd, og den hørtes mye bedre ut. Mye roligere gange, og ingen 
	ventiltikking.
	Jeg har også kjørt 30 runder på Rudskogen i etterkant av behandlingen, og 
	merket mellom 5-10 grader 
	lavere oljetemperatur
	ved denne harde belastningen.
	Jeg vil sterkt anbefale produktene fra QMI videre!
	Øyvind Caspersen

	Steinar Ludvigsen reklamer for QMI
	
	Miss Budweiser bruker blant annet QMI Super Polish på skroget.
	
	
	MIF bandy med QMI logoer på køller, luer og strømper
	 
				
				Science has 
	finally caught up with Science Fiction.  
				The only additive used by race teams and car builders 
				who know!!
				
				Race Sport.Net has been testing this miracle product 
				for the past several months and is now ready to let 
				you in on the secret.
				
				QMI is the name of the product that uses the 
				slipperiest substance known, it is “like Ice on Ice”.
				
				We have tested it in our racing Karts with 
	the most 
				awesome results. T.A.G.'s are faster and will idle 
				smoother and run leaner. Shifter Karts will shift so 
				smoothly you can not feel the shift.  Our Honda 
				moto's have never shifted smoother!!
				
				We are using QMI in the engines and transmissions 
				of our tow vehicles and have expericed increased fuel 
				mileage and cooler smoother running.
				
				We are not done!
				QMI in the Transmission and Rear-ends of Grand -Am 
				Cup race cars have won. QMI in action in SCCA ITS 
				cars have won, and all teams report that 
				transmissions have never shifted better.  More 
				importantly we have had zero DNF's due to gearbox 
				or rear-end failure!!
				
				Our Championship points leading SCCA ITS Mazda 
				has not changed fluids in 3 races, this is unheard of.
				
				Now comes the Best  News
				The Stuff is CHEAP!!!!!  
				
				We've won the last 6 races in a row....
				join in the streak!!!
	 
	
	Ansatte i QMI, USA, foran Miss Budweiser, 17 x verdensmester og bruker av 
	QMI.