Motor RensMotor BehandlingDrivstofforbedrerGirbehandling2 takts behandlingSuper PolishRadiatorbehandlingLekkasjestopper

Miss Budweiser Verdensmester 21 gangerVerdens raskeste hydroplane:
23 ganger Verdensmester Miss Budweiser bruker QMI PTFE
Gå tilbake til hovedside, Klikk her

Klikk på ditt valg:
Lavere oljetemperatur
GoKarts går bedre med QMI
Morgan holdt hele 6 Rally Monte Carlo Historique (RMCH) etter QMI behandling
Les om hvordan du behandler motorer på modellfly

 

 

 

Ønsker du å bli sponset av QMI? Trykk her



1999 MDR Class 8 Champion


From: øyvind jokerud   Date: 05/09/05 11:07:20To: thorjoh@online.no

Subject:
totaktsolje - gokart

Hei igjen Thor!

Da er mitt første gokartløp på 6 år gjennomført i Moss i helgen, og jeg hadde meget gode tider hele helgen. Mye av dette skyldes QMI produktene, og ikke minst RP-oljen jeg fikk av dere.

Det er jeg helt overbevist over!

Jeg var uheldig i finalen, hvor jeg mistet kjedet, og måtte derfor bryte av den grunn, men lå da på 5. plass av totalt 30 kjørere.

Jeg har da et spørsmål til deg, siden jeg er meget godt fornøyd med deres produkter, og gjerne vil fortsette å benytte meg av disse:

På forhånd takk nok en gang.  

PS, deres logomerker er på plass, både på min kjøredress, på min gokart, og capsen er i flittig bruk av min mekaniker. Gleder meg til neste helg, hvor vi reiser til Vålerbanen på Solør.

 

Vennlig hilsen
Øyvind Jokerud
Skinnesmoen
3535 Krøderen

mob: 91 16 00 73
e-mail: oyvindjokerud@hotmail.com

 

Go-kart med QMI


Les mer om Robert Barstad, 6174 Barstadvik, som blir sponset



From: IvarAage.Moe@marsh.com
Date: 10/31/07 15:34:02
To: thorjoh@online.no
Subject: Ad QMI-produkter / Spania.
 
Hei!


Viser til telefonsamtale nettopp og har som nevnt med stort hell benyttet QMI-produkter tidligere.  Første gang var allerede på slutten av 90-tallet, hvor min 1959 Morgan plus 4 nøt godt av produktene og holdt hele 6 Rally Monte Carlo Historique (RMCH) uten problemer med motor/gir.  Sist brukt jeg produktet for en girkasse på min 1965 Saab totakter som hadde fått ulyd i girkassen, - den ble kurert!


I februar skal min kone og jeg kjøre hver vår bil i RMCH, - hhv en 1962 Austin A-40 Farina (med MG Midget motor) og min Saab 99 EMS.  Begge bilene har vel 100.000 km tilbakelagt, og mens Saaben ikke bruker noe som helst olje har Austinen en smule oljeforbruk.  Her har motoren stått i flere år, men gikk greit hit ned til Alicante for noen uker siden.  Begge er ombygde for blyfri bensin.


Formoder innvendig motorvask er å anbefale, i hvert fall på A-40'n, og så trenger jeg vel oljetilsetning.  Hva anbefaler du mht girkassebehandling?  På EMS'n virker kassen en smule "sliten", men ingen av bilene har spesielle problemer her.


Finnes det en forhandler jeg kan få kjøpt disse produktene hos her i Spania?!?  Evt. hva koster det du anbefaler brukt i Norge inkl. transport hit ned?!?


Jeg holder til i utkanten av Alicante , men har et bilfirma i Alicante hvor varene kan leveres om jeg må ta varene fra Norge.


Hører gjerne fra deg.


Mvh.

I v a r  M o e


PS
Har dere evt. tilsetninger også for bakaksler, - mye krefter for originalakslingen på A-40'n!
 


KJETIL KRISTIANSEN
Årkvislaveien 52
3400 Lier
Telefon: 32820958/32846690
7. november 1994

QMI NORGE
 3051 MJØNDALEN

Jeg har vært så heldig å blitt sponset med QMI i 1994.
Jeg har brukt QMI MOTORBEHANDLING, GEARKASSEBEHANDLING
samt QMI TEFLON SPRAY på min GO KART i år.

Jeg kjører i klasse 125 NORDIC, og i denne klassen har det vært mye
motorhavari i år.
JEG ER DEN SOM HAR KJØRT MEST PROBLEMFRITT
1994.
Jeg har kun hatt et motorras og dette havariet skyldtes en pakning i motoren
 som det var en feil med.

Når det gjelder grunnen til at vi har kjørt så problemfritt, tror jeg at QMI
PRODUKTENE har mye av æren.

Mine plasseringer i 1994:
2. plass Modum/Sigdal 12.05.94.                   3. plass Agder 28..05.94
2. plass NMK Haugaland 04.06.94               
1. plass Klepp K.K. 11.06.94
2. plass KNA Gjøvik 25-26.06.94       
            1. plass Sarpsborg 02.07.94
2. plass NMK Varna
16-17.07.94                      6. plass Agder 20.08.94 
6. plass NMK Varna 10.09.94
                        1. plass Modum/Sigdal 02.10.94
3. plass NORGESMESTERSKAPET 1994    2. plass VEGA GRAND PRIX 1994
1. plass Klubbmesterskap 1994                     1. plass NORGES CUP 1994

Med vennlig hilsen
Kjetil Kristiansen


  • SIGMUND DAHL
    BRYGGEVEIEN 15
    3940 HEISTAD
    TELF.: 35514092
    29.09.95
    QMI NORGE
    3051 MJØNDALEN

    VEDR.: QMI BEHANDLING FOR TO-TAKTS BÅTMOTORER
    .

    Endelig noe som sparer meg for ganske store utgifter!

    Jeg kjører båtrace, i sport 550 klassen, denne klassen skal ikke overstige 550 kubikk. Motoren jeg kjører er en 2 sylindret totaktsmotor, som i utgangspunktet ikke skal overstige et turtall på 5500, men blir som oftest kjørt på 8000 omdreininger, resultatet er at motoren stadig skjærer seg. I år har jeg ikke kjørt selv, men testet motorer og bygd motorer.

    Jeg har nå testet QMI. Hva det er med dette stoffet vet jeg ikke, men det har gitt meg store overraskelser, og ikke en eneste skjæring til nå. Temperaturen på motoren har gått ned, meget positivt. Turtallet har gått merkbart opp, høyere kompresjon er også et pluss.

    Med andre ord, her skjer det noe positivt. Absolutt noe som passer meg meget bra. Fra neste år blir hver blokk jeg bruker behandlet med QMI, helt uten tvil.

    Har også behandlet motorens gearkasse, det virker som den er mye lettere i drift og har blitt tystere, det er også mindre spon i oljen jeg tappet ut.

    Min sønn presterte å kjøre 2 mil uten olje i bensinen på sin moped, etter at han hadde behandlet den med QMI. Han er helt overbevist om at QMI reddet både veiv og sylinder, da dette er en 2 takts motor.

    Jeg vil anbefale QMI på det varmeste.
    Med hilsen fra
    Sigmund Dahl


    Test av Qmi motorvask og Qmi motorbehandling
    Min bil, 1986 Audi Coupe Quattro, har hatt litt ventiltikking fra og til. Noe som jeg ønsket å få gjort noe med. Jeg fikk tilsendt produktene fra Qmi for testing.
    Qmi Motorvask
    Jeg hadde kjørt en liten runde med bilen slik at den var lunka. Ifølge instruks skulle motorvasken helles på i peilepinnerøret, men dette ga meg en utfordring da det er litt trangt der. Jeg måtte skjøte på tuten med en slang, og da gikk det. Jeg helte sakte på motorvasken mens bilen gikk på tomgang. Etter ca. 20 min på tomgang skrudd jeg av bilen, og gjorde klar til å tømme ut oljen. Oljen ble tømt ut med engang, mens motoren var varm. Oljen så forferdelig ut, og det så virkelig ut som motoren har blitt renset godt.
    Qmi motorbehandling
    Jeg lot bilen kjøle seg ned, slik som det stod på instruksen. Deretter satt jeg i nytt oljefilter og skrudde i bunnpluggen, og tømte på ny olje i riktig mengde minus Qmi behandlingen. Så helte jeg på behandlingen og sjekket at oljenivået var korrekt.
    Da var det klart for en god kjøretur, og da tok jeg en lang runde på ca. 1 time med litt aktiv kjøring. Underveis ble det en markant endring i motorlyd, og den hørtes mye bedre ut. Mye roligere gange, og ingen ventiltikking.
    Jeg har også kjørt 30 runder på Rudskogen i etterkant av behandlingen, og merket mellom 5-10 grader lavere oljetemperatur ved denne harde belastningen.
    Jeg vil sterkt anbefale produktene fra QMI videre!
    Øyvind Caspersen



    Steinar Ludvigsen reklamer for QMI



    Miss Budweiser bruker blant annet QMI Super Polish på skroget.



    MIF bandy med QMI logoer på køller, luer og strømper
     


     

    Science has finally caught up with Science Fiction.  
    The only additive used by race teams and car builders
    who know!!

    Race Sport.Net has been testing this miracle product
    for the past several months and is now ready to let
    you in on the secret.

    QMI is the name of the product that uses the
    slipperiest substance known, it is “like Ice on Ice”.

    We have tested it in our racing Karts with the most
    awesome results. T.A.G.'s are faster and will idle
    smoother and run leaner. Shifter Karts will shift so
    smoothly you can not feel the shift.  Our Honda
    moto's have never shifted smoother!!

    We are using QMI in the engines and transmissions
    of our tow vehicles and have expericed increased fuel
    mileage and cooler smoother running.

    We are not done!
    QMI in the Transmission and Rear-ends of Grand -Am
    Cup race cars have won. QMI in action in SCCA ITS
    cars have won, and all teams report that
    transmissions have never shifted better.  More
    importantly we have had zero DNF's due to gearbox
    or rear-end failure!!

    Our Championship points leading SCCA ITS Mazda
    has not changed fluids in 3 races, this is unheard of.

    Now comes the Best  News
    The Stuff is CHEAP!!!!!  

    We've won the last 6 races in a row....
    join in the streak!!!
     


     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     



    Ansatte i QMI, USA, foran Miss Budweiser, 17 x verdensmester og bruker av QMI.



    Hit Counter