Motor RensMotor BehandlingDrivstofforbedrerGirbehandlingAutomatgirbehandlingRadiatorbehandlingLekkasjestopperGå til hovedside

SPØRSMÅL MANGE STILLER VEDRØRENDE QMI PTFE METALL MOTORBEHANDLING.

Spørsmål: Kan QMI Motorbehandling brukes uansett kjørelengde?

Svar: Ja, QMI kan brukes i alle typer motorer uansett kjørelengde. QMI behandling reduserer motorslitasjen . Vi anbefaler at nye motorer har gått 2-5.000 km. i innkjøringsfasen, eller til første oljeskift, før behandlingen.

Spørsmål: Hvor lenge varer QMI behandlingen?

Svar: Når QMI først er smeltet inn i metallet, vil behandlingen vare fra 50 000 til 100 000 km pluss. Det eneste som etter hvert bryter QMI behandlingen ned, er nedslipning fra forurensninger i oljen. I skipsmotorer kan behandlingen vare fra 2000 til 10 000 timer, avhenging av RPM,  tilstand på drivstoff og olje.

Spørsmål: Vil QMI motorbehandling annullere motor garantien?

Svar: Nei, QMI vil ikke på noen måte makulere motor garantien. På forespørsel kan vi framlegge relevant dokumentasjon. QMI har også sin egen garanti.

Spørsmål: Kan QMI på noen måte tette igjen oljefilter, ledninger eller andre ting?

Svar: Nei, QMI unike molekylære oppbygging i en polarisert struktur gjør at disse små submikroskopiske PTFE partikler i virkeligheten frastøter hverandre, og ikke koagulerer, Derfor tettes ikke oljesystemet

Spørsmål: Kan QMI belegget flakke av.?

Svar: NEI. QMI kan ikke flakke av. Det har versert historier om at tidligere PTFE produkter ( ikke QMI PTFE ) har flakket av. Les historie fra Mercedes verksted

Spørsmål: Hvordan er QMI for de kritiske toleranser i motoren.?

Svar: Da den maksimale tykkelse på QMI behandlingen er 1-2 mikron, så er det innenfor sikkerhets marginene.

Spørsmål: Kan QMI Motorbehandling brukes på motorer med turboladere?

Svar: Det er fordelaktig med QMI PTFE metallbehandling på turboen. Turboen går alltid en stund etter du slår av oljesirkulasjonen, da vil QMI belegget beskytte friksjonsflatene fra slitasje, samt at turboen løper lettere.

Spørsmål: Hvordan kan jeg få bevis for at QMI virkelig hjelper?

Svar: Når oljen i motoren din analyseres før og etter behandlingen, så kan du se at reduksjonen av metall partikler i oljen er fra 50-90%. Det vil si at motoren slites tilsvarende mindre! Sjekk bestemte parametere som trykk, drivstofforbruk og effekt, før og etter behandling

Spørsmål: Hvor raskt vil jeg merke forskjellen etter behandlingen?

Svar: Du kan ved hjelp av et dynameter se at hestekreftene øker allerede etter 30 minutter. På større skipsmotorer tar det ca. 4 timer eller lengre.

Spørsmål: Vil QMI motorbehandling øke kompresjonen i motoren?

Svar: Det er mulig for QMI behandlingen å øke kompresjonen i motoren, fordi det blir tettere mellom stempelring og sylinder.

Spørsmål: Hvorfor øker turtallet i mange motorer etter behandlingen?

Svar: Reduksjon i friksjon gjør at motoren utvikler større kraft med samme mengde drivstoff, og på den måten øker turtallet. På biler med automatisk tomgangsregulering så vil det ikke vises noen økning i tomgang. ( de aller fleste nye biler har det ).

Spørsmål: Vil bruken av QMI motorbehandling minske drivstoff-forbruket?

Svar: QMI er laget i den hensikt å redusere friksjon og slitasje. Denne økning i hestekrefter resulterer ofte i besparelse av drivstoff.

Spørsmål: Vil bruken av QMI motorbehandling minske oljeforbruket?

Svar: Hvis motoren bruker olje, erfarer en ofte en stor reduksjon i oljeforbruket av to årsaker: For det første blir det tettere mellom stempelring og sylindervegg. for det andre hender det at QMI behandlinger frigjør fastsatte stempelringer.

Spørsmål: Hvordan skjer behandlingen?

Svar: Tøm inn i oljen 1 flaske QMI Motorbehandling (0.96 liter) i kald motor. (På større dieselmotorer skal det brukes 3 liter QMI Motorbehandling for hver 10 liter slagvolum.) Kjør deretter motoren med belastning  i 1-2 timer. Da QMI behandlingen også rengjør metalloverflaten, så lønner det seg å skifte olje og oljefilter samtidig med behandlingen. QMI Motorbehandling kan være i oljen til neste oljeskift. Husk da også å skifte oljefilter. (For motorer som har gått i mer enn 60.000 km. anbefales det å vaske motoren innvendig med QMI Innvendig motorvask. den helles nedpå den gamle oljen å vasker motoren mens den går på tomgang i 20 min.)

Spørsmål: Hva sier oljeselskapene om QMI PTFE?

Svar: Mange oljeselskaper bruker QMI PTFE i sine produksjonsanlegg. Andre smøreoljesselskaper lager også produkter som inneholder PTFE

Spørsmål: Hva sier motor og girfabrikanter om bruken av QMI PTFE?

Svar: Flere og flere bilprodusenter bruker PTFE og andre undersøker muligheten av å bruke det i nytt utstyr. Det er også kommet nye EU regler som gjør det lettere å bruke andre produkter enn orginaldeler. De dyreste bilmodeller bruker PTFE på stempelskjørtene og noen (GM) bruker PTFE på turbolagre.

Spørsmål: Jeg har hørt om en artikkel skrevet på Internet om QMI som er negativ?

Svar: Ja, denne artikkelen har versert på  mange forskjellige Internettsider av konkurrenter (også oversatt til Japansk, uten tillatelse fra forfatteren. Han innrømmer at artikkelen er basert på feilinformasjon, og vil gå til sak mot de som bruker den. Klikk på denne hyperkopling for å lese hans brev  Les om hvordan løgner om QMI blir avslørt!

Spørsmål: Er det forskjell på tilsetningsstoffer?

Svar: Ja, det finnes en rekke tilsetningsstoffer på markedet i dag. Noen er gode, noen virker ikke så godt og andre er farlige å bruke.

Spørsmål: Hvilke anerkjente tester har QMI gjennomgått?

Svar: De har gjennomgått tester i Trondheim på NTNU. på Det Norske Veritas og Southwest Research Institute's Sequence IIIE testen


Hit Counter